Tuesday, December 13, 2011

P, E 11.-12.12.11 kilpkonn ja Arenal, La Fortuna –kosk, spa

Öösel poole kaheteistkümne paiku tehti meile rahvuspargi presentatsioon ja instruktaaž seal käitumise kohta ning jäime ootama kilpkonna veest väljatulekut. Eile öösel olid külastajad oodanud hommikul kella neljani, kuid ühtegi isendit sel ööl rannale munema ei tulnud. Meie võimalused olid seega 50:50. Kell oli 2:15, kui tuli kõne, et üks kilpkonn on veest välja tulnud ja tuur võib alata. Sõitsime randa ja peale paari minutilist jalutuskäiku nägime seda kaunitari – kilbi pikkus 130cm ja laius 60cm – munadele auku kaevamas. Kui meie kohale jõudsime, oli enamus august juba kaevatud, käsil oli osaline viimistlemine ning siis hakkas munemise protsess. Kolmveerand munadest olid peaaegu tennispalli suuruses, mida viimaste poole, seda väiksemaks munad muutusid, lõpus olid lausa pöidlaotsa suurused. Munemine ajaliselt testis kuskil 15-20 minutit ja siis hakkas augu kinni ajamine. Saime kogu protsessi jälgida kuskil tund aega ja siis paluti meil juba lahkuda, kuidas temake vette läheb, seda meil nähe ei õnnestunud. Olin seda kõike ennem muidugi televiisorist näinud, aga ise käpuli liivas ninapidi juures - see on eriline ja unustamatu… Magama saime nelja paiku, väsinud aga õnnelikud, et saime sellise võimaluse osaliseks!!!

Pühapäeva lõunal hakkasime liikuma mägedesse, et vaadata CR ühte aktiivsemat vulkaani – Arenal ja külastada La Fortunas kuumaveeallikatega spad.

Jälle mägiteedel ja liikumise kiirus kahaneb poole võrra kuid kuue paiku jõuame linna Arenal, mis võtab meid vastu hirmsa vihma ja jaheda tuulega ning ilma muutust kohalike sõnade järgi on oodata alles teisipäeval. Jääme sinna ööbima, et hommikul otsustada, mida edasiseks ette võtta.

Peame arvestama, et katkine klaas võib mitte eriti kaua vihma ja kojameestega vastu pidada. Hommik on vihmane, kuid tagasi me ei keera kuna sakslased, kes siin Arenalis on pagariäri pidanud 15 aastat annavad lootust, et ilm võib siin mägedes muutuda paari tunniga ning koht kuhu plaanime minna on tõesti külastamist väärt.

Teel kohtame looma, kelle nime ma ei tea.

Andres ühe mägihotelli sissepääsu juures salaja interniti varastamas :) Ões sajab vihma, seepärast on tagavaateklaas täpiline, mitte et auto must oleks!

La Fortunas küsime lisainfot turistide infobüroost ning tänaseks päevaks valime kaks kohta – 65 m kõrgune kosk ja kuumaveeallikatega spa Baldi.

Suur ja väike kosk.

Viimane on koht, mida soovitaks kõigile, kes siia kanti kunagi satuvad J! 25 erinevat basseini, vee temperatuur 32-67 kraadi, vesibaarid ja söömise võimalused. SUPER ja mõistlik hind veel lisaks!