Thursday, December 19, 2013

T 17.12.13 TLN - FRA - NY - Ft Lauderdale


On 17.detsembri hommik, kell hakkab viis saama ja kohe algab minek lennukile. Eelnevalt üritasin ise teha automaadis piletite registreerimist, aga millegipärast ei tulnud välja. Õnneks on üks lennujaama töötajates alati aparaatide juures abistamas ja saan tema abiga oma piletid tehtud. Registreerimist vormistades hakkab kõrva, et paljud reisivad USA-sse, kuigi oma sihtkoha linna nime ei kuule. Pagasi ära andmisel täpsustan, kas pagas läheb ikka lõpp-sihtpunki ja selgub, et NY-s tuleb pagas kätte saada ja USA tollis deklareerida. Pole kunagi sellega kokku puutund, aga eks näis, kuidagi ikka saab selle ju korda aetud.

Lennuk on peaaegu välja müüdud. Lennul FRA-i pakutakse tagasihoidlik hommikusöök, siis kustutatakse tuled, et inimesed saaksid magada, aga mina olen üleväsinud, und ei tule ja kuigi  jope on seljas, on mul väga külm. Lennuk FRA-i jõuab veidi varem ja mul jääb veidi üle kuue tunni oodata järgmist lendu NY-i. Hommikul 7 paiku on lennujaamas veel mõnusalt vaikne, saab vabalt leida istumise koha koos pistikupesaga. 9 paiku istumise kohti jätkub, aga pistikupesad on defitsiit. Mul veab, saan laadida nii telefoni kui arvuti akud täis. Lennujaamas on võimalik tellida endale 30min tasuta interneti.

Linna peale minna ei plaani vaid teen sel ajal oma kooliasju. Viimaseid tegema hakates saan aru, et kaasavõetud materjalist on vähe ja lähen hoopiski lennujaama poodidesse kolama.

Lennujaamas teavitatakse lendusid saksa ja inglise keeles ning vastavalt sihtkohtadele loetakse infot lisaks araabia, hispaania ja vene keeles. WC kraanide juurde on pandud sildid, et joodav vesi.

Väike vahejuhtum, kus vastaspooles tundsin ära iseennast – minul on ju alati õigus J. Ulatasin kontrollile oma passi ja pileti:
kontrolör – pilet on vale
mina – kuidas see on vale pilet (küsin veel sellise hämminguga, sest mina olen ju peaaegu eksimatu J)
kontrolör – sest see on vale pilet
mina – miks see on vale pilet
kontrolör – sest MINA ütlen, et see on vale pilet (tundsin selles hääletoonis ära iseennast, sest mina ju ei eksi ja mina ütlen J)
mina (vaatan lõpuks piletit ja tunnistan) – ups, ongi vale
kontrolör – kui MINA ütlen, et on vale, siis on vale.

FRA on imeline ilm – pilvitu, päike paistab ja pakun 5-10 kraadi sooja. Kuna mul aega on , siis on aega ka teisi jälgida ja ühe perekonna jälgimine liigutab midagi minu sees. Araabia päritoluga perekond nelja lapsega, kus isal oli kogu aeg silmi laste jaoks ning jälgis, millega tegelevad. Juhul, kui ta korra keelas või ütles, siis vastavalt sellele ka käituti. Mitte ta oleks kellegi tegevust piiranud, aga oli tunda, et raamid on paigas ning ei mingit solvumist- jonnimist-vasturääkimist, sealt õhkus kasvatust ja austust samal ajal. Kõige väiksem tüdruk (2-3 aastane) oli samal ajal kogu aeg issi süles ning seda peab oma silma nägema, millise armastusega ta oma last hoidis, vaatas ja lokikesi sättis. Nii ju peakski olema, aga aina vähem on seda näha.

Lendame 2-korruselise lennukiga, rajaautod on Porched. Lennukis on tohutu sebimine, sest pered soovivad koos istuda ja toimub istekohtade vahetamine. Väike väsimus on sees, ja mõtlesin, et kasutan Marguse taktikat – veidikene veini ja magama, aga see ei töötanud. Mul on ikka külm ja küsin lisateki. Söömise juures märkan, et söögiriistad on ümara kujuga ja lühikeste-nüridate otstega – huvitav kas see on turvalisuse huvides või uus disain. Peale söömist läheb paremaks, aga und ei tule, vaatan ära 3 filmi ja ongi aeg maanduda NY-s.

NY lennujaam on minu jaoks paras hullumaja. See pagasi asi ongi nii, et vaatamata sellele, et sul on ühendatud lend pead oma pagasi kätte saama ja siis õigesse kohta jälle ära andma. Õnneks on igal pool sildid väljas ja kui sa tead, mis sind ees ootab ja mida pead tegema, siis polegi lõpuks nii hirmus. Oluline, et sa siin lennujaamas varuksid piisavalt aega ehk jäta lennult lennule minekuks vähemalt 2h. Lennujaam on suur, terminalist terminali pead liikuma rongiga. Mul läks kõik õnneks, ma arvan, et kui tead, mis sind ees ootab, omad piisavalt aega ja mõistad veidi inglis keelt, siis saab kõik tehtud.

 
Fort Lauderdale lennujaamas hõivan ühe kolmese pingi, et veeta siin öö.

No comments:

Post a Comment