Thursday, December 19, 2013

K 18.12.13 Fort Lauderdale


Hommikul ärkan mõnusa teadmisega, et olen saanud 4-5 tundi magada. Magasin sellist und, et ei mäleta midagi ja see möödus hetkega. Kui pea 2 ööpäeva oled magamata, siis enesetunne on suhteliselt kehv. Ikka on mul külm, uskumatu.

Hommikul 7 paiku on väljas valge, olen veidi internetis, et uurida kuidas ma saan oma hotell, saan mõned laused Ele-Riinuga vahetada ja tunnen, kuidas ma ei taha reisida üksi ja endiselt imestan, miks on mul jälle kaasas selline koorem – kohver igaks elujuhtumiks J. Lisaks sellele, hakkan tajuma, et nuti telefoni omamine teeks mu elu veidikene lihtsamaks. Pean tunnistama, et on aeg vanadest asjadest lahti lasta ja eluga edasi minna J J

Ilma inglise keele oskuseta, oleks ikka väga-väga raske, õnneks minu keskmisest algtasemest hetkel piisab. Inimesed on enamasti nõus sind abistama, aga nad räägivad väga kiiresti ja mu ajurakukesed pingutavad 110% ette J.

 
2x lähen vale bussi peale, bussijuhid seletavad kannatlikult, naeratan ja jään taas peatusesse ootama. Nimelt on oluline, et bussi number oleks õige kui ka suund, selle viimase mõistmine võttis mul veidi aega. Kolmandal korral saan õigele bussile ja õigel suunal, aga siis sõidan peatusest mööda. Mis sel bussijuhil üle jääb, peab terve ring ära tegema ja siis mind õiges kohas maha panema. Hea teada, bussisõidu raha peab olema täpne, tagasi ei anta. 10 paiku on õues juba palav, puhub küll tuuleke, aga talvest tulevale inimesele on kõik suurepärane. Bussi sisse jalgratastega ei tulda, see kinnitatakse bussi ninasse, spets raami peale (see jääb täpselt bussijuhi vaatevälja), saab panna 3 ratast.
 
 
Mulle tundub, et turisti jaoks on esmakordsel kasutamisel ühistransport veidi keeruline – pole peatuste nimesid ja pole sõidugraafikuid peatuse postide küljes ja arusaamine suundadest võtab veidi aega. Peatustes on liiga palju rämpsu, haiseb uriini järgi ja kahtlased isikud joovad kahtlaseid jooke, mis on peidetud paberkottidesse. Mõned istuvad otse tänaval (bussipeatuse istekohad on kõik hõivatud), söövad midagi ja ootavad bussi. Kui oled Eesti headusega harjunud, siis ümberharjumine võtab veidikene aega! J

Veel üks tähelepanek, kuigi kõik just kui kuulavad ja püüavad aidata, siis kumab läbi ka ükskõiksust – viimasele bussijuhile ütlesin, et olen siin linnas uus ja palun las ütleb, millal mu peatus tuleb, aga seda ei juhtunud. Seisan igaks juhuks kogu aeg bussijuhi selja taga, et ma tal meelest ei läheks, aga sellest oli vähe kasu J. Hea, et olin hommikul uurimustööd teinud ja nägin tuttavat tänava nimetus ja kui buss oli juba peatusest lahkumas küsisin, egas see minu peatus pole, siis kutt süüdimatult vastab, et on jah.

Hostelis *Hollywood Beach Hostel* pean paar tundi ootama, sest olen jõudnud kohale kell 11, aga tuppa sisse saab alles kella 3-st. räägin väsinud moel, et olen terve öö veetnud lennujaamas ja mu väike näitemäng kannab edu ja saan tuppa juba 1 paiku. Lisaks toa maksumusele peab sul olema ka käsiraha (50.-), mis hiljem peale toa vabastamist sulle tagastatakse Veedan ühe öö dormis, mis tähendab ,et elad ühest toas mitme võõra inimesega. Meie tuba on 6 voodikohaga, õnneks on lisaks minule siin ainult üks tütarlaps.












 
Andres on 1500km kaugusel – Kanadas olid teed olnud kohutavad (seosel suure lume ja tormidega), USA-s paremad ja mida lõuna poole, seda paremaks lähevad.

Panen riided ära, võtan hostelist jalgratta ja lähen ümbrust avastama. Sõidan mööda rannapromenaadi ja üritan ammutada kõike seda uudsust. Inimesi on palju nii jalutamas, rattaga sõitmas kui päevitamas. Päike, palmid, ookean ja mina – mu vahva puhkus on alanud J. Peale rattasõitu üritan ka päikest võtta, aga pean vastu pool tundi, sest ookeanilt tulev tuul on tugev ja minu jaoks liiga jahe. Lähen tuppa tagasi, käin dušši all ja siis saabub rammestus. Kuigi ma pole täna midagi söönud ja võiks arvata, et minu hea isu korras on viimane aeg mingi söögikoht otsida, siis väsimus on nii suur, et heidan korraks pikali ja sinna ma jäängi. Kuskil 4-5 paiku teen esimese uinaku, siis 8 paiku sätin end ööunne.

No comments:

Post a Comment